Versie het leven!

(Online) branding

Branding is het bouwen van associaties, ook online.

Ooit was de gedachte bij branding: het bedenken van een onderscheidende merknaam, een logo en een slogan. Inmiddels weten we beter. Branding is het resultaat van associaties bouwen in het brein van de consument, die nauw aansluiten bij het product of bedrijf. Daardoor vinden we Amstel Bier gezellig, Apple innovatief, Miele betrouwbaar en Marlboro stoer. Deze associaties zijn van grote invloed op welk merk we prefereren en krijgen bij Ongewoon reclamebureau dan ook alle aandacht.

Hoe ontstaat zo’n associatie? Elke keer als een klant met een merk in aanraking komt, wordt een psychologische associatie opgewekt. Nu consumenten in het online tijdperk vaker, maar ook korter, dan ooit met een merk in aanraking kunnen komen, liggen de kansen voor razendsnelle online branding voor het oprapen. Maar veel tijd wordt er niet gekregen, de impact en de consistentie zijn derhalve van groot belang. 

Strategie
Creatie
Activatie