Ten Have Koffie

De koffie van Ten Have is puur en eerlijk. Al sinds 1828 brandt de Deventer koffiebrander de beste bonen vanuit de hele wereld. Het ambachtelijke proces in de branderij garandeert een karaktervolle smaak. Het slow roast koffiebranden wordt gecombineerd met moderne productietechnieken én met persoonlijke aandacht. Gebrand op smaak!

Re-branding

Met de imposante historie die Ten Have Koffie heeft opgebouwd is het geweldig werken aan de re-branding. Tijden veranderen en Ten Have Koffie verandert mee. Op basis van strategische keuzes zijn de zakelijke klant, de Private Label Koffie en de particuliere markt op corporate niveau samengebracht. Dat vraagt om een aangepaste huisstijl en restyling van alle communicatiemiddelen zowel online als offline. De pay-off ‘Gebrand op smaak’ bevestigd de missie van Ten Have; alles voor de smaak!

Online

Van concept tot en met content en van design tot en met techniek is de nieuwe website de plek waar koffie de boventoon voert. Als onderdeel van de online positionering wordt de social media communicatie verzorgd vanuit Facebook, Instagram en Twitter voor de particuliere markt en vanuit LinkedIn voor de zakelijke markt.

Ten Have verpakkingen

Verpakking

Een belangrijke drager van de corporate identity. Voor de gehele lijn is een nieuw design ontwikkeld, uiteraard in lijn met de overige ontwerpen. Voor de distributie van de producten naar de particuliere markt wordt een netwerk ingericht en een webshop live gezet. Wordt vervolgd!

Ten Have online activatie

Social Media

Het creëren van posts, publiceren en dagelijks monitoren van de Social Media kanalen Facebook, Instagram en Twitter hebben als doel het imago te versterken en een boost te geven aan de naamsbekendheid. Voor het opzetten van een succesvolle contentstrategie is het ontwikkelen van een customer journey essentieel. Door in de huid te kruipen van de doelgroep is het schrijven makkelijker en doeltreffender. Op basis van een markt- concurrentieanalyse worden het contentplan en de contentkalender verder vormgegeven.

Ten Have Deventer Leut verpakkingen

Deventer Leut

Als oudste koffiebranderij van Deventer heeft Ten Have een lange geschiedenis in en met de stad. Dat heeft geïnspireerd tot het branden van Deventer Leut, een speciale koffie voor en door Deventenaren. Ongewoon is verantwoordelijk voor de tenaamstelling, concept en design en alle communicatie rondom het merk. Resultaat: een sterke merkpositionering met als pay-off ‘hét geluksmomentje van de dag’ in een aantrekkelijke vormgeving, die ambacht en vakmanschap ademt. Waarden die nauw verbonden zijn aan de roots van de koffiebranderij.

Ten Have webshop

Webshop

De verschuiving van bricks naar clicks maakt een webshop onmisbaar voor retailers. Met de nieuwe webshop biedt Ten Have consumenten de mogelijkheid de koffie rechtstreeks te bestellen, na zich lange tijd gefocust te hebben op privatie label, bedrijven en horeca. De webshop tenhavekoffiewinkel.nl is van ontwerp tot en met livegang verzorgd door Ongewoon in samenwerking met de online developers van Qlic. Alle blends, inclusief de vijf melanges van het nieuwe Deventer Leut, zijn erop verkrijgbaar en gaan al volop over de virtuele toonbank.

Wil je meer informatie over deze case? Neem dan contact op met Nick Kerkhof

Bekijk ook

Ten Have Koffie
XLLease
Zehnder