Screams

In oktober 2017 stond het normaal zo vriendelijke Avonturenpark Hellendoorn opnieuw in het teken van Halloween met de organisatie van Heksendoorn en horrorevent Screams. Ongewoon adviseerde in de strategische keuzes op het gebied van alle marketing- en communicatie-inzet en verzorgde de realisatie en monitoring van de campagnes. Onderstaand vertellen wij meer over onze rol bij Screams.

Vraagstuk

Met meer dan honderd scare actors en negen vernieuwde scarezones was het event nog grootser opgezet dan het jaar ervoor. Hierdoor lag er ook een grotere uitdaging voor wat betreft de marketing en communicatie van het event. Ongewoon is gevraagd een cross-mediaal mediaplan op te stellen en uit te voeren ter bevordering van ticketverkoop en activatie onder millennials, de doelgroep van het horrorevent.

 Responsive website Screams

One-page

Voor de ticketverkoop en informatievoorziening is door Ongewoon de landingspagina screams.nl ontworpen en een directe koppeling gelegd met de ticketshop. Nadat de landingspagina was gerealiseerd is de Analytics tracking code geïmplementeerd om het bezoekersgedrag en de conversie te meten en een dubbele opt-in geplaatst.

 
Activatie Screams Socialmedia

Online activatie

Met inachtneming van de jongere doelgroep is ervoor gekozen om offline gering in te zetten en voornamelijk te gaan voor een online dialoog. Social media kanalen als Facebook, Instagram en YouTube zijn aangewend voor het creëren van awareness en engagement. Voornamelijk ‘rijke content’ als video deed het erg goed met een interactie van 1:4. Op Youtube is geadverteerd met skippable advertising op influencer kanalen. Op Instagram hebben we een verdeling gemaakt in gesponsorde stories, carrousel en video. Instagram is een belangrijk kanaal voor de Screams doelgroep. We hebben daarmee een zeer betrokken userbase gecreëerd.

 

Uit de eerste verkoopfase bleek dat de ‘return on advertising spend’ het hoogst in de re-marketing lag. Op basis van deze bevindingen hebben we onze online strategie aangepast om de conversie te optimaliseren. Daarnaast waren wij verantwoordelijk voor de contentstrategie en -kalender, ontwikkelde de promotievideo’s en sponsored stories, verzorgde de complete redactie en droegen zorg voor het reactiemanagement en de webcare van alle uitgezette communicatie. 

Als incentive maakten bezoekers kans om met hun vriendenclub gratis naar Screams te gaan, opgehaald en thuisgebracht te worden met een limousine. De kans werd aangereikt door zijn of haar e-mailadres achter te laten.

E-mail Marketing Screams

E-mail marketing

Bezoekers van voorgaande jaren en mensen die zich via ‘Ik blijf graag op de hoogte’ button hadden aangemeld werden als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe ontwikkelingen omtrent het evenement. De behaalde resultaten lagen aanzienlijk hoger dan de benchmark. Open rate gem. 34,4% (10,8%) Click rate gem. 2,6% (0,7%) (industry benchmark entertainment & events)

Wij bespreken graag wat wij voor jou kunnen betekenen, onder het genot van een kop koffie! Neem gerust contact op met Nick Kerkhof

Bekijk ook

Brand Control Rooms
Qlic
Oerwater