AMI Kappers

Al ruim 40 jaar is AMI Kappers een ambitieuze landelijke kappersorganisatie met ruim 80 vestigingen waar zowel dames, heren als kinderen worden geknipt. Deze ambitie vind je terug in de jaarlijks terugkerende eigen haarmodelijn en het geavanceerde opleidingssysteem voor alle medewerkers van AMI Kappers.


AMI Kappers Magazine

Corporate identity

Ongewoon heeft een strategisch adviserende rol bij AMI Kappers. De uitvoering doet AMI Kappers grotendeels in huis volgens ons communicatiehandboek. Hierin wordt de tone-of-voice in zowel tekst als beeld omschreven en een schrijfwijzer is voor offline en online communicatie. Op basis van onze positioneringsvoorstellen is AMI Kappers afgestapt van de strakke, high-fashion look. De doelgroep van AMI Kappers zijn mannen, vrouwen en kinderen in de directe omgeving van de kapsalons met een sterke focus op mannen en vrouwen in het midden- en hogere segment tussen 25 en 45 jaar. Deze doelgroep wordt op ons advies nu aangesproken middels speelse, toegankelijke en uitnodigende beelden. De nieuwe pay-off ‘Lekker in je haar’ sluit daar op aan: AMI Kappers verzorgt een kapsel dat past bij jouw identiteit en bijdraagt aan het versterken van jouw persoonlijkheid.

Advertentie AMI Linda magazine

Advertising

Vanuit het marketingplan 2016 is het advies opgevolgd in te zetten op corporate advertenties in landelijke media. De nieuwe corporate identity, beeldtaal en pay-off komen goed tot recht in advertenties in LINDA., het AMI magazine en in de Reclamefolder app. 


AMI Kappers actiesite

Online campagne

Als onderdeel van het marketingplan 2016 is de succesvolle campagne ‘Wat is jouw stijl?’ opgezet. De actie is door middel van storytelling uitgezet op Facebook en Instagram en had op deze online kanalen een bereik van bijna een half miljoen. Van de 17.000 bezoekers op de site hebben ruim 3.500 deelgenomen aan de actie. Met deze campagne is met name loyaliteit naar de bestaande klanten gecreëerd. 

Ami Kappers reclamefolder app

 

Reclamefolder app

Eén van de middelen die wij adviseerden is de Reclamefolder app. Het platform ligt in lijn met de vernieuwde marketingstrategie van AMI Kappers waarmee we verjonging en vernieuwing aanspreken in de doelgroep. In de Reclamefolder app combineren we een groot bereik met branding en actiematige promotie. Met ruim 30 miljoen maandelijkse bezoekers is de Reclamefolder app een mooi platform om AMI Kappers onder de aandacht te brengen.

Bekijk ook