Theeo & Theea

Nieuw merk in de markt

De Goeijen heeft als importeur van koffie en theepakker naam gemaakt met een eigen kijk op thee en de meer dan honderd theemelanges, die daar het gevolg van zijn. Om als vooraanstaande theepakker de markt exclusiever te bedienen, is gekozen om de focus volledig te leggen op thee. Daarvoor was een nieuwe, onderscheidende merkidentiteit, die recht doet aan alle innovatieve theeconcepten, van groot belang. Deze merkontwikkeling is van strategie tot en met activatie verzorgd door Ongewoon.

Branding Theeo en Theea

Branding

Op basis van meerdere analyses zijn alle strategische marketingkansen in kaart gebracht. Actief in de snel veranderende theemarkt, bleek de Goeijen vooral gebaat te zijn bij onderscheid. Wij creëerden de opvallende merknaam Theeo & Theea. Binnen het zeer gevarieerde assortiment van de meer dan honderd melanges, zijn tijd en aandacht voor smaak en kwaliteit belangrijke constanten, voor ons aanleiding tot de pay-off ‘puur op smaak’.


Branding Theeo en Theea

Verpakking Theeo en Theea

Visuele identiteit

Op basis van de merkidentiteit is de vertaalslag gemaakt naar een frisse, in het oog springende visual identity, waarbij eveneens is ingezet op onderscheidend vermogen. We ontwikkelden het logo, ontwierpen de huisstijl en even fraaie als functionele verpakkingen, hersluitbaar en in meerdere formaten verkrijgbaar.


Website Theeo en Theea

Online

De doelgroepen (B-to-B en B-to-C) zijn beide sterk online georiënteerd en doen hier ook veelal hun aankopen. Alle strategische keuzen zijn daarom vertaald naar een sterke onlinepositie, met de website theeo-en-theea.nl. Ontwikkeld in een WooCommerce-omgeving, met uitgebreide betaalmogelijkheden, zodat Theeo & Theea online te bestellen is. Bezoekers navigeren eenvoudig door het assortiment, dankzij het geïmplementeerde productfilter. Na iedere bestelling ontvangt de consument een geautomatiseerde bevestigingsmail, conform de nieuwe privacywetgeving.

 
Theeo en Theea Activatie

Activatie

De sociale mediakanalen Facebook en Instagram zijn van de grond af opgebouwd, ingericht en gevuld aan de hand van een vooraf bepaalde contentstrategie en -kalender. Om in korte tijd zoveel mogelijk followers en engagement te genereren, is een gesponsorde like- en deelactie uitgezet onder een getargete doelgroep. Binnen de eerste twee weken goed voor ruim 740 volgers en een bereik van ruim 53.200 mensen.

 

Wij bespreken graag wat wij voor jou kunnen betekenen, onder het genot van een kop koffie! Neem gerust contact op met Nick Kerkhof

Bekijk ook

Ten Have Koffie Branded op smaak
Victoria Fietsen Rebranding strategie
Brand Control Rooms Internationale branding