Heksendoorn

In oktober 2017 organiseerde Avonturenpark Hellendoorn voor de 17e keer Heksendoorn: een op Halloween gebaseerde griezelbelevenis voor de hele familie. Ongewoon is gevraagd voor de ontwikkeling en uitvoering van alle marketing- en communicatie-inzet om een zo hoog mogelijke leadgeneratie en conversie te realiseren.


Doelgroepsprofilering

Op basis van diepgaande analyses over de afgelopen jaren en nieuw onderzoek hebben wij de doelgroep voor Heksendoorn verder gesegmenteerd. Wat blijkt is dat de doelgroep zeer gevoelig is voor deals, fun-browsers (games, coupons en veilingen) en meer dan gemiddeld te bereiken is via conventionele online media. Met deze bevindingen hebben wij de customer journey ingericht.

 Responsive website Heksendoorn

Online activatie

Voor de online marketing strategie is er voornamelijk ingezet op content-based promotie, storytelling, gemixt met offers en remarketing via met name Facebook en Pinterest. Ongewoon ontwikkelde alle (hashtag) posts, offer ads en videocontent en publiceerde de uitingen organisch, maar ook gesponsord onder een nauw getarget publiek. Hiermee is aanzienlijke traffic naar de actiesite gerealiseerd. Na het verlaten van de actiesite is men vanuit re-marketing benaderd via het Google Display Network, wat heeft geleid tot veel awareness, clicks, terugkerende bezoekers en directe conversie.

 
Activatie Heksendoorn Socialmedia

Joint promotion

Voor extra engagement en conversie heeft Ongewoon een leuke win-actie ontwikkeld en uitgevoerd in samenwerking met Mc Donalds en Wibra. Onder beide ketens zijn in totaal 200.000 leaflets met pompoenmaskers verspreid. Via de sociale kanalen en de actiesite waren de maskers tevens te downloaden. Kinderen met een ingekleurd pompoenmasker op, maakten kans op een gratis ticket voor Heksendoorn.

 
Heksendoorn Joint Promotion

E-mail marketing

Om de fanbase van Avonturenpark Hellendoorn persoonlijk te benaderen, zijn er een vijftal e-mailings verstuurd naar alle opt-in mailadressen. De e-mailings kenden een bovengemiddelde open- en click rate en hebben daarmee goed gescoord.

E-mail Marketing Heksendoorn

Offline

Om ook offline zichtbaarheid te genereren, zijn de online-activiteiten gecombineerd met een displaycampagne. De awareness in de directe regio is daarmee vergroot. Alles bij elkaar goed voor een groei van het bezoekersaantal van 8% ten opzichte van 2016.

Display Heksendoorn

Wij bespreken graag wat wij voor jou kunnen betekenen, onder het genot van een kop koffie! Neem gerust contact op met Nick Kerkhof

Bekijk ook

Brand Control Rooms Internationale branding
Screams Eventmarketing
Oerwater Ervaar de kracht