Goede zorg dichtbij

Ieder najaar hebben we de mogelijkheid van zorgverzekering te wisselen. Voor zorgverzekeraars een enerverende periode, waarin met verscheidene campagnes wordt geprobeerd verzekerden te behouden en nieuwe verzekerden aan zich te binden. Net als voorgaande jaren heeft Ongewoon Salland Zorgverzekeringen geadviseerd en ondersteund in de ontwikkeling van de prolongatiecampagne 2017. 


Vraagstuk
Aan de campagne van 2017 lag een ambitieus doel ten grondslag. Salland Zorgverzekeringen mikte op een forse groei in aantal verzekerden. Een uitdaging, die veel vergde van de in te zetten marketing en communicatie. Strategie, concept en middelenmix zijn uitgedacht, ontwikkeld en geïmplementeerd door Ongewoon. Voor online in samenwerking met Crowd Media en Proseo.


Salland campagne

Concept

Als regionale zorgverzekeraar staat Salland Zorgverzekeringen het dichtst bij de zorgverleners en zijn verzekerden. Een unieke positie die het mogelijk maakt om, dankzij de korte lijnen en persoonlijke relaties met het complete zorgveld, betere afspraken te maken voor een reële prijs. Ongewoon adviseerde in te zetten op dit onderscheid en ontwikkelde de generieke campagneboodschap: goede zorg dichtbij. Voor het creëren van bereik is gebruik gemaakt van onderstaande middelenmix, waarmee de doelgroep ook ‘dichtbij’ bereikt is.

Salland online activatie

Online

De doelgroep is deels sterk online georiënteerd. Vanuit de mediamix is derhalve fors ingezet op onlinekanalen als Facebook, Adwords, YouTube en Instagram. Via De Persgroep is er gebruik gemaakt van regionale online advertising in de Stentor, de Volkskrant, het AD, Tubantia en Trouw. Daarnaast is gebruik gemaakt van re-marketing en affiliate marketing. Ongewoon maakte deel uit van het onlinecampagneteam en verzorgde het creatief strategische proces.

Print

Om onder de aandacht te komen van de gehele, zeer brede doelgroep, is een cross mediale aanpak essentieel, met de juiste mix van online en offlinemiddelen. Geadviseerd is om naast de online-communicatie ook volop in te zetten op print. Voor een snelle bereiksopbouw in de afgebakende regio waarin Salland Zorgverzekeringen actief is, is ingezet op advertentiecampagnes in regionale titels. Met herhaling van en congruentie tussen de advertenties als belangrijkste katalysator van een zo effectief mogelijke awareness-opbouw.

Salland print kranten

Huis-aan-huiskrant

Als betrokken, regionale zorgverzekeraar werkt Salland Zorgverzekeringen intensief samen met zorgverleners teneinde de regionale zorg te verbeteren. Die samenwerking heeft geleid tot veel mooie verhalen, waarvan wij een selectie hebben gebundeld in de krant ‘Goede zorg dichtbij’. Concept, redactie, ontwerp en realisatie zijn verzorgd door Ongewoon. De krant is huis-aan-huis verspreid in de hele regio Salland. Voor iedere regiogemeente is een eigen editie ontwikkeld om de betrokkenheid en dichtbij te benadrukken.

Salland goede zorg dichtbij krant

Minima

Een bijzondere positie binnen de totale doelgroep wordt ingenomen door de minima: mensen met een laag inkomen. Een subdoelgroep die minder online georiënteerd is en voor wie een specifieke campagne is ontwikkeld en uitgezet in alle relevante, regionale titels en advertising op plekken waar de doelgroep zich begeeft.

Salland Minima Advertentie

DM-Campagne

Voor twee specifieke groepen, alle oud- en niet-verzekerden, zijn er specifieke DM-campagnes ontwikkeld en uitgezet. Met twee verschillende mailings zijn de propositie en UBR’s van Salland Zorgverzekeringen onder de aandacht gebracht van de twee doelgroepen. Uiteraard zijn daarbij de inhoud en toon tot in detail afgestemd op de desbetreffende doelgroep.

Salland DM actie

Radio

Met meerdere lokale zenders in de regio Salland leent radio zich als een prima medium om de doelgroep te bereiken. Zeker vanwege de langere luistertijden, lage zapgevoeligheid en hoge contactfrequentie is met lokale radio effectief gebouwd aan branding en naamsbekendheid. Ongewoon ontwikkelde voor aan elke regiogemeente gekoppelde radiozender een lokale radiocommercial.

Beluister hier de radiocommercial.

 Salland Outdoor campagne

Outdoor

Extra bereik in de hele regio is verkregen door een grootschalige outdoor-campagne. In de laatste weken van december was Salland Zorgverzekeringen prominent zichtbaar via tal van NS-spreads, abri’s en digitale reclamezuilen. 

Wij bespreken graag wat wij voor jou kunnen betekenen, onder het genot van een kop koffie! Neem gerust contact op met Nico Jansen

Bekijk ook

Theeo & Theea Nieuw merk in de markt
Oerwater Ervaar de kracht
XLLease Super voor ondernemers