NIEUWS - 25/06/18 Ongewoon en Verzameld Werk slaan handen ineen

Ongewoon Strategie & Creatie uit Deventer is overgenomen door Verzameld Werk uit Vaassen. De eigenaren van beide marketingbureaus, respectievelijk Nico Jansen en Jan Dronkers, zien in elkaar een ideale partner om het dienstaanbod te versterken.

Donderdag 7 juni zijn de handtekeningen gezet onder de contracten, die van de bedrijfsovername een feit maakten. Doel van de overname is om in de toekomst een sterkere positie in te nemen als fullservicebureau. Dronkers: “Ongewoon en Verzameld Werk zijn complementair aan elkaar. Wij hebben in de loop der jaren een transitie doorgemaakt naar een specialisatie in online marketing. Ongewoon is gespecialiseerd in de strategische en creatieve tak van het vak. Door beide specialismen te combineren, bieden we een volwaardig dienstenpakket aan, waarmee we van grote meerwaarde zijn voor onze bestaande en potentiële klanten.”

Verder onder dezelfde vlag
“Beiden zijn we actief in verschillende markten en daarom nooit concurrenten van elkaar geweest, maar juist een mooie aanvulling op elkaar”, aldus Jansen. Dronkers: “Verzameld Werk richt zich sinds 1989 op de nationale en internationale business-to-business markt, terwijl Ongewoon met name een sterke basis heeft in de regio Deventer.” Jansen vult aan: “Ongewoon en Verzameld Werk blijven daarom actief onder hun vertrouwde naam, vanuit de eigen vestiging. Het zijn beide sterke merken, ieder op zijn eigen vlak. Het zou onverstandig zijn om daar verandering in aan te brengen.”

Kruisbestuiving van kennis
Hoewel er aan de buitenkant dus niets verandert, beogen de eigenaren een mooie interne samenwerking tussen de beide teams, resulterend in een smeltkroes van kennis, kunde en ambitie. Dronkers: “Wat we willen, is een kruisbestuiving van de expertise van beide bedrijven. We zijn nu een club van ruim twintig gedreven en gemotiveerde professionals, waartussen veel kennisdeling mogelijk is. Meer mensen leiden tot meer inzicht en ideeën, conceptmatiger werk en een beter besef van de markt. We hoeven niet per se groter te worden, maar geloven hiermee wel meer kwaliteit te laten zien.”

Nico Jansen
Ongewoon